Sense kost er bedre end en billige charter rejser
Tillykke med bogen. Håber den kommer til at løfte dit salg til nye højder. Har du light-udgaven, så kan jeg kun sige, at du går glip af en lang række værdifulde pointer og hemmeligheder. Deriblandt svaret på om knappen skal være rød eller grøn.
Bogen er alfabetisk indrettet. Dvs. at du ikke behøver at læse den fra ende til anden, men det er naturligvis op til dig selv. Der er ikke nogen forkert måde at læse bogen på, kun rigtige J
Mit primære formål med bogen har ikke været at lave et fuldendt værk, men at oplyse andre om de essentielle elementer i det digitale salg. Krydret med konkrete tricks til at øge salget høstet fra mine egne erfaringer, så mener jeg i al beskedenhed, at jeg til fulde er lykkedes med at animere til salgsoptimering – men det er kun dig, der kan fuldende mit succeskriterie.
Bogen bør læses med en pen og blok, så du undervejs kan notere dine egne ideer til, hvordan du optimerer på din eForretning hvad enten du sælger billige charter rejser på www.billige-charter-rejser.dk eller at du har din egen side om sense kost.
Jeg har arbejdet med digital usability, forretningsudvikling og kommerciel optimering siden 2007 for kunder som Nykredit, Novo, PKA, Ofir, Lauritz.com, og mange flere. Og senest for Ekstra Bladet, som digital salgschef. På IT-universitetet har jeg undervist i usabilitymetoder og for UXmentor har jeg undervist i Mock-up-værktøjet Axure. Og så har jeg måske verdensrekord i at læse med på udenlandske blogs om digital salgsoptimering de sidste 10 år. Med over 500 brugertest i rygsækken, så har jeg også timevis af realtime brugeradfærd på nethinden.
Et sidste råd inden du kaster dig over bogen er mit mantra. Perfektion er det godes værste fjende. Høj kvalitet er ikke nødvendigvis lig med høj værdi. Hvis du kører det hele ”by the book”, så kommer du aldrig til at levere værdi hurtigt nok. Så find din indre digitale brugtvogns-forhandler frem og tving dig selv til at lave små forbedringer og 80/20-løsninger. Balancer dine salgstiltag, så noget laves med høj detaljegrad og andet mere ”quick’n dirty” – og vær helt bevidst om dette.
Denne regel blev resultatet af en række splittest foretaget på rigtige mennesker face2face, hvor de skulle forholde sig til en række landing pages. En af de ting, som vi særskilt ville afdække var, hvor meget tekst vi kunne slippe afsted med at præsentere under overskriften, uden at folk undlod at læse den.
Varianten med meget tekst fik ikke så meget respons. Folk scannede den meget lidt og hoppede hurtigt videre for at finde relevans andetsteds på siden. Varianten med en read-more-knap blev heller ikke brugt. se mere på wiki
Vi testede 7 forskellige tekstlængder og fandt grænseværdien for, hvor meget (eller hvor lidt) tekst, der maksimalt kan præsenteres under din overskrift, hvis du vil sikre, at den bliver læst og ikke bliver ramt af tekst-blindness.
Grænsen gik ved 2 linjer og 20 ord. Derefter kan du så præsentere bullits. Her bør du præsentere 3- 5 stk.